piątek, 26 kwietnia 2013

Groovy Friday (week 26)

Słów kilka o japońskiej muzyce improwizowanej
Few words about Japanese free improvisation



白石民夫 (Tamio Shiraishi)
地下鉄 (Chikatetsu) [2010, P.S.F Records]



Kompozycje zostały nagrane na nowojorskim metrze, nocą, nie uświadczymy tam szmerów rozmów ani przechodniów, którzy mogliby przeszkodzić nam w odbiorze. To sprawia, że album wyróżnia się,  pomimo oczywistych elementów dźwiękowych środowiska, szumu nadjeżdżającego metra, nie odczuwamy tego, że się znajdujemy w podziemnej metropolii.

The samples were recorded in NY's subway, at night, we can't hear any murmuring passers-by who could  interrupt the performance. That makes the whole album different. Despite of field recording elements and the drone of traffic, we don't really feel we're hanging around the underground ''metropolis'', etc. 


Improwizacja ta różni się od typowego jazzu, ba, nawet nie jest podobna do tego mniej typowego, gdzie wyraźnie słychać, że saksofon to saksofon; oczywiście mówię o albumie, bo materiał z youtube nie wzbudza takich wątpliwości. Bardziej to przypomina ''noise jazz'', co tu dużo mówić, sami posłuchajcie ;)

The sax improvisation is different from standard jazz/ free sax jazz performance. You're not even sure  if it's saxophone, especially while listening to the album, the youtube footage isn't so ambiguous. It sounds rather like ''noise jazz'', well, just listen to this ;)



 

A na sam koniec, spójrzcie na efekt uboczny moich poszukiwań (albo researchu, jak kto woli) związanych z P.S.F Records, występ Acid Mother Temple. Goście są fajni, lubię ich, znam ich kilka albumów, ale sam show (1:04)...


And at the very end, look at side effect of my research on P.S.F Records, it's Acid Mother Temple performance. These guys are awesome, like them so much, I know a few albums of theirs, however, the show (1:04)...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz