środa, 10 kwietnia 2013

Przewodnik po ptasich trelach (kraska) Illustrated sounds guide to birds (European Roller)

Kraskę widziałam kilka razy w swoim życiu, nie ma ich tutaj zbyt wiele, a szkoda. Występuje głównie na wschodzie naszego kraju, wschodniej Europie, na północno- zachodnim wybrzeżu Afryki oraz w Iraku i Iranie.
Unfortunately, I've seen European Roller only few times in my entire life. It lives mainly in Eastern Europe and in Eastern part of Poland. Also occurs on the Northwest coast of Africa, Iran and Iraq.

www.bird-watching.pl


Ładne widoki z nieciekawą muzyką, wystarczy wyciszyć ;)
Nice view with a dull music, just mute it ;)

Haha, zdaje się że ktoś tu jest lekko podminowany!
Haha, it sounds as if our friend is a little bit worked up!


Szczerze mówiąc to niezbyt przepadam za ich śpiewem (moje koty brzmią identycznie, gdy ,,polują'' XD), tak czy siak, mam nadzieję że się podoba! :) 
Co więcej, niedawno odkryłam interesującą stronę, która ma na celu skupianie tego typu nagrań,zwie się xeno-canto (klik). Bardzo mi to pomogło w znalezieniu konkretnego nagrania kraski, zdaje się że na prawdę ciężko uchwycić jej śpiew :(

To be honest, I don't like their song much (my cats make quite the same sound while ''hunting'' XD) but hope you'll enjoy it anyway! :)
What's more, I've just discovered an interesting website, xeno- canto (click). The database is used for collecting birds song recordings. It really helped me in searching for European Roller song, seems it's difficult to capture its sound :(

6 komentarzy:

  1. piękny ptak! :) chociaż wolę rudziki. Mam w planach sobie takiego wytatuować na ramieniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooo serio? :) fajnie, pokaż kiedy effecty jak wytatuujesz :D ;))

      Usuń
    2. Ok, ale na to muszę odłożyć kasę, zastanowić się nad konkretnym wzorem i podpakowac ramiona :P i oczywiście jakiś dobry tatuażysta by się przydał...

      Usuń
    3. A to moja mama się zna na dobrych tatuażystach, a ja się znam bo siłą rzeczy się znam, lol XD ale słyszałam że ten najfajniejszy od nas do Wrocka sobie pojechał :< w takim razie powodzenia w szukaniu wzorów :))

      Usuń
    4. dzięki. Wiem, ale już się przeprowadził i zamknął tam swoje studio. Mówisz chyba o Myśkowie, nie? :) Ostatnio czytałam to na jego stronie www.

      Usuń
  2. Dokładnie, o Myśku < taka odmiana XD ?> mowa :) no właśnie jego prace, wg mnie są najlepsze w okolicy, gościu ma talent :D

    OdpowiedzUsuń